Juicy Devils Fitness Guide – Συμπληρώματα διατροφής (Β’ μέρος)

Πριν από λίγο καιρό είχα σκεφτεί να ξεκινήσω ένα κάτι σαν οδηγό για διατροφή και fitness (ΚΛΙΚ ΕΔΩ). Ναι είναι στη μόδα (ευτυχώς) η σωστή διατροφή και άσκηση αλλά όσο πιο mainstream και “μοδάτο” γίνεται κάτι, τόσες παγίδες έχει, αφού οι σωστές γνώσεις μπλέκουν με τις διάφορες παραφιλολογίες και μύθους γύρω από το φαγητό και την άσκηση.

Θα το γράψω για άλλη μια φορά να είμαστε εντάξει. ΔΕΝ είμαι γυμναστής, ΔΕΝ είμαι διατροφολόγος, ΔΕΝ είμαι ο γκουρού της γνώσης για διατροφή και άσκηση. ΕΙΜΑΙ όμως ένα άτομο που έχω φάει αρκετές ώρες διαβάζοντας κείμενα από γνώστες του είδους και σε διάφορα forum. EIMAI αυτός που από τα 120kg μπόρεσα μέσα από διατροφή και άσκηση να φτάσω στα 95kg για να μπορέσω να κάνω πάλι κραιπάλες και να τα ξαναπάρω και να πάμε από την αρχή τα ίδια. Οπότε ότι γράφω είναι από προσωπική δοκιμασμένη εμπειρία ΚΑΙ ΜΟΝΟ!

Στο Α’ μέρος έγραψα για τη διατροφή γενικά πράγματα για να δώσουν ένα μπούσουλα εάν κάποιος θέλει να ξεκινήσει και να μάθει βασικά πράγματα που με λίγο σωστό ψάξιμο θα τα βρει στο internet, δεν έγραψα τίποτα super ουαου πράγματα, βασικές αρχές μόνο. Σε αυτό το δεύτερο μέρος θα γράψω για τα συμπληρώματα που όλοι γνωρίζουμε και έχουμε ακούσει ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας μας. Εδώ από μύθους άλλο τίποτα.

Προσωπικά τα μόνα συμπληρώματα που έχω δοκιμάσει και συνεχίζω να παίρνω ανά περιόδους είναι τα health supps. Συμπληρώματα δηλαδή που όπως το λέει η λέξη ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ μια διατροφή σε βασικά στοιχεία. Εννοείτε δεν κόβουμε το φαγητό για να το πάρουμε σε χάπια και σκόνες για να μην πάρουμε θερμίδες (σοβαρός μύθος) ή πολλοί που λένε, “δεν προλαβαίνω να φάω” ε, ας κατεβάσουμε χάπια… (σοβαροί τρελοί). Μην γελάτε τα έχω ακούσει.

Τα βασικά μου health supps είναι μια πολυβιταμίνη, ιχθυέλαιο Ω3 και η κλασσική καθαρή πρωτεΐνη. Απλά και τίμια. Τίποτα παραπάνω τίποτα παρακάτω, εκτός από κάποιες περιόδους που θέλω να δοκιμάσω κάτι, απλά για τη δοκιμή και μόνο. Βασικό επίσης είναι ότι από τα συμπληρώματα δεν γίνεσαι super τούμπανος κτλ, αυτά είναι μύθοι και όποιος τα πιστεύει είναι χαζός, αλίμονο με 10 scoop πρωτεΐνης να σε κάνει να σηκώνεις 100 κιλά πάγκο, ήμαρτον!

Η φωτό είναι πραγματική και είναι οι δικές μου επιλογές για ένα κύκλο που θέλω να ξεκινήσω τώρα που ξεκινάει και η σεζόν. Τι βλέπουμε?

Opti Men (ON) – Ίσως από τις κορυφαίες πολυβιταμίνες από την πιο γνωστή εταιρεία συμπληρωμάτων την Optimum Nutrition. Πιο παλιά είχε καλύτερες αναλογίες, η καινούρια τους ετικέτα υστερεί σε κάποια αλλά παραμένει από τις καλές. Καλύτερη από την Opti Men είναι η Adam της  Now Foods. Ναι το κόστος ανεβαίνει αλλά ότι πληρώνεις παίρνεις, αυτό ισχύει εδώ 100%

Fish Oil (MP) – Το ξέρω θα φανεί ότι κάνω promotion, αλλά δεν μπορώ να μην γράψω ότι είναι σχεδόν το ΜΟΝΑΔΙΚΟ fish oil που σε κάθε κάψουλα είναι 70% και το ΜΟΝΑΔΙΚΟ που δεν σου αφήνει τη “λαδίλα” στο στόμα αφού έχουν γεύση λεμόνι! Για να γνωρίζεται όταν αγοράζεται Ω3 να τσεκάρετε την ετικέτα πίσω και να βλέπετε σε κάθε serving συνήθως 1000mg πόσα EPA + DHA έχει. Στην περίπτωση της MusclePharm έχουμε 700mg! Επίσης από τις πιο γνωστές εταιρείες.

Whey 100% (Stacker) – Εδώ πάμε στο τελευταίο συμπλήρωμα για τα health supps που είναι η πρωτεΐνη. Επειδή το θέμα με την πρωτεΐνη έχει αναλυθεί σε πολλά forum και έχουν γραφτεί διάφορα η επιλογή της είναι καθαρά προσωπική επιλογή. Πάνω κάτω σχεδόν ίδιες είναι οι πιο πολλές, τις διαφορές τους μπορούν μόνο όσοι γνωρίζουν κάτι παραπάνω να τις βρουν και να τις ψάξουν, όπως για παράδειγμα η πηγές της κάθε πρωτεΐνης στο σκεύασμα. Προσωπικά 2 εταιρείες προτιμώ, την Optimum Nutrition και την Τσέχικη Nutrend (που έχει απίστευτες γεύσεις). Είπα για γεύσεις… εάν κάνετε μια βόλτα στα φόρα θα διαβάσετε για τις πρωτεΐνες για το τι γεύση έχει η κάθε μια και τι αρέσει στον καθένα και για το εάν διαλύεται καλά, τίποτα παραπάνω. Για αυτό το λόγο δεν θέλω να αναλύσω πιο πολύ το συμπλήρωμα αυτό αφού είναι 100% στον καθένα πως “κάθεται” καλά. Έχω δοκιμάσει πολλές γιατί μου αρέσει να παίζω με τις γεύσεις και γιατί κάνω διάφορες συνταγές, οπότε ήθελα την ποικιλία στις γεύσεις. Για παράδειγμα στη φωτό θα δείτε την Stacker σε γεύση καφέ, ω ναι γεύση καφέ που τα σπάει εάν τη βρείτε. Η NLS είναι γεύση λεμόνι με γιαούρτι, περίεργη αλλά σε κάτι συνταγές έκατσε καλά, αφού έδινε ένα τόνο δροσιάς.

και πάμε στα άλλα 2 extra συμπληρώματα που έχω στη φωτό αλλά το ένα είναι από τα αγαπημένα μου.

Shred-X Rippedcore (Sci-MX) – Αυτό είναι ένα θερμογενετικό συμπλήρωμα που το πήρα γιατί ήταν δώρο σε ένα πακέτο από γνωστό κατάστημα. Να πω την αλήθεια το δοκίμασα για λίγο αλλά δεν μπορώ να πω ότι είμαι και fan ή μου έκανε κάτι παραπάνω στην προπόνηση. ΠΡΟΣΟΧΗ με αυτά εάν πίνετε καφέ, γιατί περιέχουν καφεΐνη και δεν πρέπει την ημέρα να ξεπεράσουμε ένα συγκεκριμένο ποσοστό. Ναι οκ ιδρώνεις παραπάνω αλλά και πάλι δεν μπορώ να πω ότι μου έδωσε κάτι παραπάνω που λένε ένταση κτλ. Αυτά βασικά είναι αναλόγως και τον οργανισμό, τις ανάγκες του κτλ. Εννοείτε ότι δεν πρόκειται να δώσω λεφτά για κάτι τέτοιο, είναι μια κατηγορία συμπληρωμάτων που θέλουν μελέτη και ψάξιμο πριν πάρεις κάτι.

Πάμε τώρα στο ΚΟΡΥΦΑΙΟ κατά τη γνώμη μου προϊόν που είναι το Xtend της Scivation. Μιλάμε για συμπλήρωμα έπος. Όταν πρωτοξεκίνησα τη γυμναστική και ίδρωνα πάρα πολύ, αλλά και μια περίοδο που είχα πυρετό για πολλές μέρες ήθελα ηλεκτρολύτες για να συμπληρώσω ότι έχανα από τον ιδρώτα. Εντάξει υπάρχουν πολλά στην αγορά αλλά η Scivation το πήγε παραπέρα το θέμα, γιατί συνδύασε τους ηλεκτρολύτες με αμινοξέα και έφτιαξε το Xtend που μπορεί κάποιος να το πάρει σαν pre, intra αλλά και post σε μια προπόνηση. Επίσης και για το καλοκαίρι άνετα μπορείς να το έχεις μαζί σου σε ένα μισομπούκαλο νερό αφού έχει και άπειρες γεύσεις, από καρπούζι, lime, πορτοκάλι, μέχρι μάνγκο, φρουίτ παντς, πράσινο μήλο κτλ. Όπως το έγραψα είναι έπος, ακόμα και mix τις γεύσεις μπορείτε να κάνετε. Εγώ το παίρνω σε 1lt νερό σε κάθε προπόνηση, ακόμα και περπάτημα. Αξίζει να δοκιμαστεί και μου λέτε γνώμες μετά. Η Scivation ξεκίνησε αποκλειστικά με αυτό το προϊόν και μετά έβγαλε και πρωτεΐνη για να μπει στο χώρο, αλλά η ναυαρχίδα της είναι το Xtend που πάντα έχω στο σπίτι για κάθε ώρα.

Αυτά ήταν τα συμπληρώματα που έχω δοκιμάσει και συνεχίζω να παίρνω ανά κύκλους. Τίποτε άλλο δεν έχω δοκιμάσει προτιμώ να τα παίρνω από το φαγητό για να χορταίνω 😛

Εννοείτε δεν κάνω διαφήμιση ή λέω να πάτε να αγοράσετε ότι γράφω, αυτά είναι προσωπικές επιλογές του καθενός και όπως είπα στην αρχή είναι ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ που πάνε extra μαζί με διατροφή και άσκηση, δεν είναι θαυματουργά σκευάσματα που θα σας αδυνατίσουν ή δυναμώσουν, αυτό μόνο ο Οβελίξ το κατάφερε…

Θα έχουμε και 3ο μέρος που θα γράψω για στυλ και γενική συμπεριφορά σε γυμναστήρια και χώρους άθλησης.

Related Post