Juicy Devils Fitness Guide – Συμπληρώματα διατροφής (Β’ μέρος)

Πριν απο λίγο καιρό είχα σκεφτεί να ξεκινήσω ένα κάτι σαν οδηγό για διατροφή και fitness (ΚΛΙΚ ΕΔΩ). Ναι είναι στη μόδα (ευτυχώς) η σωστή διατροφή και άσκηση αλλά όσο πιο mainstream και “μοδάτο” γίνεται κάτι, τόσες παγίδες έχει, αφού οι σωστές γνώσεις μπλέκουν με τις διάφορες παραφιλολογίες και μύθους γύρω απο το φαγητό και την άσκηση.

Θα το γράψω για άλλη μια φορά να είμαστε εντάξει. ΔΕΝ είμαι γυμναστής, ΔΕΝ είμαι διατροφολόγος, ΔΕΝ είμαι ο γκουρού της γνώσης για διατροφή και άσκηση. ΕΙΜΑΙ όμως ένα άτομο που έχω φάει αρκετές ώρες διαβάζοντας κείμενα απο γνώστες του είδους και σε διάφορα forum. EIMAI αυτός που απο τα 120kg μπόρεσα μέσα απο διατροφή και άσκηση να φτάσω στα 95kg για να μπορέσω να κάνω πάλι κρεπάλες και να τα ξαναπάρω και να πάμε απο την αρχή τα ίδια. Οπότε οτι γράφω είναι απο προσωπική δοκιμασμένη εμπειρία ΚΑΙ ΜΟΝΟ!

Στο Α’ μέρος έγραψα για τη διατροφή γενικά πράγματα για να δώσουν ένα μπούσουλα εάν κάποιος θέλει να ξεκινήσει και να μάθει βασικά πράγματα που με λίγο σωστό ψάξιμο θα τα βρεί στο internet, δεν έγραψα τίποτα super ουαου πράγματα, βασικές αρχές μόνο. Σε αυτό το δεύτερο μέρος θα γράψω για τα συμπληρώματα που όλοι γνωρίζουμε και έχουμε ακούσει οτι μπορεί να φανταστεί ο καθένας μας. Εδώ απο μύθους άλλο τίποτα.

Προσωπικά τα μόνα συμπληρώματα που έχω δοκιμάσει και συνεχίζω να παίρνω ανα περιόδους είναι τα health supps. Συμπληρώματα δηλαδή που όπως το λέει η λέξη ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ μια διατροφή σε βασικά στοιχεία. Εννοείτε δεν κόβουμε το φαγητό για να το πάρουμε σε χάπια και σκόνες για να μην πάρουμε θερμίδες (σοβαρός μύθος) ή πολλοί που λένε, “δεν προλαβαίνω να φάω” ε, ας κατεβάσουμε χάπια… (σοβαροί τρελοί). Μην γελάτε τα έχω ακούσει.

Τα βασικά μου health supps είναι μια πολυβιταμίνη, ιχθυέλαιο Ω3 και η κλασσική καθαρή πρωτεΐνη. Απλά και τίμια. Τίποτα παραπάνω τίποτα παρακάτω, εκτός απο κάποιες περιόδους που θέλω να δοκιμάσω κάτι, απλά για τη δοκιμή και μόνο. Βασικό επίσης είναι οτι απο τα συμπληρώματα δεν γίνεσαι super τούμπανος κτλ, αυτά είναι μύθοι και όποιος τα πιστεύει είναι χαζός, αλίμονο με 10 scoop πρωτεΐνης να σε κάνει να σηκώνεις 100 κιλά πάγκο, ήμαρτον!

Η φωτό είναι πραγματική και είναι οι δικές μου επιλογές για ένα κύκλο που θέλω να ξεκινήσω τώρα που ξεκινάει και η σεζόν. Τι βλέπουμε?

Opti Men (ON) – Ίσως απο τις κορυφαίες πολυβιταμίνες απο την πιο γνωστή εταιρεία συμπληρωμάτων την Optimum Nutrition. Πιο παλιά είχε καλύτερες αναλογίες, η καινούρια τους ετικέτα υστερεί σε κάποια αλλά παραμένει απο τις καλές. Καλύτερη απο την Opti Men είναι η Adam της  Now Foods. Ναι το κόστος ανεβαίνει αλλά οτι πληρώνεις πέρνεις, αυτό ισχύει εδώ 100%

Fish Oil (MP) – Το ξέρω θα φανεί οτι κάνω promotion, αλλά δεν μπορώ να μην γράψω οτι είναι σχεδόν το ΜΟΝΑΔΙΚΟ fish oil που σε κάθε κάψουλα είναι 70% και το ΜΟΝΑΔΙΚΟ που δεν σου αφήνει τη “λαδίλα” στο στόμα αφού έχουν γεύση λεμόνι! Για να γνωρίζεται οταν αγοράζεται Ω3 να τσεκάρετε την ετικέτα πίσω και να βλέπετε σε κάθε serving συνήθως 1000mg πόσα EPA + DHA έχει. Στην περίπτωση της MusclePharm έχουμε 700mg! Επίσης απο τις πιο γνωστές εταιρείες.

Whey 100% (Stacker) – Εδώ πάμε στο τελευταίο συμπλήρωμα για τα health supps που είναι η πρωτεΐνη. Επειδή το θέμα με την πρωτεΐνη έχει αναλυθεί σε πολλά forum και έχουν γραφτεί διάφορα η επιλογή της είναι καθαρά προσωπική επιλογή. Πάνω κάτω σχεδόν ίδιες είναι οι πιο πολλές, τις διαφορές τους μπορούν μόνο όσοι γνωρίζουν κάτι παραπάνω να τις βρούν και να τις ψάξουν, όπως για παράδειγμα η πηγές της κάθε πρωτεΐνης στο σκεύασμα. Προσωπικά 2 εταιρείες προτιμώ, την Optimum Nutrition και την Τσέχικη Nutrend (που έχει απίστευτες γεύσεις). Είπα για γεύσεις… εάν κάνετε μια βόλτα στα φόρα θα διαβάσετε για τις πρωτεΐνες για το τι γεύση έχει η κάθε μια και τι αρέσει στον καθένα και για το εάν διαλύεται καλά, τίποτα παραπάνω. Για αυτό το λόγο δεν θέλω να αναλύσω πιο πολύ το συμπλήρωμα αυτό αφού είναι 100% στον καθένα πως “κάθεται” καλά. Έχω δοκιμάσει πολλές γιατί μου αρέσει να παίζω με τις γεύσεις και γιατί κάνω διάφορες συνταγές, οπότε ήθελα την ποικιλία στις γεύσεις. Για παράδειγμα στη φωτό θα δείτε την Stacker σε γεύση καφέ, ω ναι γεύση καφέ που τα σπάει εάν τη βρείτε. Η NLS είναι γεύση λεμόνι με γιαούρτι, περίεργη αλλά σε κάτι συνταγές έκατσε καλά, αφού έδινε ένα τόνο δροσιάς.

και πάμε στα άλλα 2 extra συμπληρώματα που έχω στη φωτό αλλά το ένα είναι απο τα αγαπημένα μου.

Shred-X Rippedcore (Sci-MX) – Αυτό είναι ένα θερμογενετικό συμπλήρωμα που το πήρα γιατί ήταν δώρο σε ένα πακέτο απο γνωστό κατάστημα. Να πω την αλήθεια το δοκίμασα για λίγο αλλά δεν μπορώ να πω οτι είμαι και fan ή μου έκανε κάτι παραπάνω στην προπόνηση. ΠΡΟΣΟΧΗ με αυτά εάν πίνετε καφέ, γιατί περιέχουν καφείνη και δεν πρέπει την ημέρα να ξεπεράσουμε ένα συγκεκριμένο ποσοστό. Ναι οκ ιδρώνεις παραπάνω αλλά και πάλι δεν μπορώ να πω οτι μου έδωσε κάτι παραπάνω που λένε ένταση κτλ. Αυτά βασικά είναι αναλόγως και τον οργανισμό, τις ανάγκες του κτλ. Εννοείτε οτι δεν πρόκειτε να δώσω λεφτά για κάτι τέτοιο, είναι μια κατηγορία συμπληρωμάτων που θέλουν μελέτη και ψάξιμο πριν πάρεις κάτι.

Πάμε τώρα στο ΚΟΡΥΦΑΙΟ κατά τη γνώμη μου προιόν που είναι το Xtend της Scivation. Μιλάμε για συμπλήρωμα έπος. Οταν πρωτοξεκίνησα τη γυμναστική και ίδρωνα πάρα πολύ, αλλά και μια περίοδο που είχα πυρετό για πολλές μέρες ήθελα ηλεκτρολύτες για να συμπλήρωσω οτι έχανα απο τον ιδρώτα. Εντάξει υπάρχουν πολλά στην αγορά αλλά η Scivation το πήγε παραπέρα το θέμα, γιατί συνδίασε τους ηλεκτρολύτες με αμινοξέα και έφτιαξε το Xtend που μπορεί κάποιος να το πάρει σαν pre, intra αλλά και post σε μια προπόνηση. Επίσης και για το καλοκαίρι άνετα μπορείς να το έχεις μαζί σου σε ένα μισομπούκαλο νερό αφού έχει και άπειρες γεύσεις, απο καρπούζι, lime, πορτοκάλι, μέχρι μάνγκο, φρουίτ παντς, πράσινο μήλο κτλ. Όπως το έγραψα είναι έπος, ακόμα και mix τις γεύσεις μπορείτε να κάνετε. Εγώ το πέρνω σε 1lt νερό σε κάθε προπόνηση, ακόμα και περπάτημα. Αξίζει να δοκιμαστεί και μου λέτε γνώμες μετά. Η Scivation ξεκίνησε αποκλειστικά με αυτό το προιόν και μετά έβγαλε και πρωτεΐνη για να μπει στο χώρο, αλλά η ναυαρχίδα της είναι το Xtend που πάντα έχω στο σπίτι για κάθε ώρα.

Αυτά ηταν τα συμπληρώματα που έχω δοκιμάσει και συνεχίζω να παίρνω ανα κύκλους. Τίποτε άλλο δεν έχω δοκιμάσει προτιμώ να τα πέρνω απο το φαγητό για να χορταίνω 😛

Εννοείτε δεν κάνω διαφήμιση ή λέω να πάτε να αγοράσετε οτι γράφω, αυτά είναι προσωπικές επιλογές του καθενός και όπως είπα στην αρχή είναι ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ που πάνε extra μαζί με διατροφή και άσκηση, δεν είναι θαυματουργά σκευάσματα που θα σας αδυνατίσουν ή δυναμώσουν, αυτό μόνο ο Οβελίξ το κατάφερε…

Θα έχουμε και 3ο μέρος που θα γράψω για στύλ και γενική συμπεριφορά σε γυμναστήρια και χώρους άθλησης.

Related Post